2014. február 21., péntek

Titkos-gyümölcsös muffin

Ahogy említettem már nektek, rendszeresen vonszolok magammal muffinokat a munkahelyemre. Ennek persze több oka van a jószívűségemen kívül. Először is egyedül nem tudok 12 darabot megenni, bármennyire finom is. Így nem hagyom veszni, megkínálom a kollégákat. Másodszor: tesztelem, hogy mennyire ehető, kinek, hogy ízlik. Harmadszor pedig remek önbizalom növelő módszer, miután rendszeresen dicséretet zsebelek be érte. És akkor még nem említettem a barátkozás avagy mai kifejezést használva: csapatépítés lehetőségét az osztogatással. Legutóbb csak az egyik kollégát leptem meg muffinnal, mert ő mindig kimaradt. Sosem akkor dolgozott, amikor szállítmánnyal készülte. Így vittem neki, de csak neki. Ám gyorsan lebuktam és szomorú pillantások közt megfogadtam, hogy többé nem teszek ilyet. Vagy csak tényleg nagyon titokban. :-)

mandulás - meggyes muffin



Meggyes-mandulás muffin

Folyékony hozzávalók:
2 dl mandulatej,
10 dkg kókuszzsír, (vaj)
1 tojás,
1 teáskanál vaníliaaroma,
10 dkg eritrit (cukor).

Száraz hozzávalók:
8 dkg őrölt mandula,
5 dkg zabliszt, (liszt)
5 dkg zabpehely,
10-12 dkg apróra vágott aszalt gyümölcs, (Én datolyát, szilvát és vörös áfonyát használtam)
5 dkg meggy (fagyasztott, befőtt vagy friss).

Elkészítése:
A kétféle hozzávalókat külön-külön összekeverjük, majd egymással is vegyítjük. Sűrűbb tésztát kapunk a szokásosnál, ha szükséges vízzel hígítható. 160 fokos sütőben 25 perc alatt kész. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése