2014. február 3., hétfő

A visszatérés muffinja sok gyümölccsel

Régen írtam már nektek. Ennek oka, hogy lassan két éve áttértem a paleo étrendre. Ez annyit eredményezett, hogy újra kellett értelmezni és felfedezni a főzési technikákat. Rá kellett találni azokra az alapanyagokra, amelyekből remek muffin készíthető még "hagyományos étkezésűeknek" is, ráadásul nem aranyárban mérik. Sokat főztem, sütöttem és teszteltem, így kialakult néhány muffin, amelyet üzembiztosan gyárthatok már és bármilyen étrenden élőnek ízlik. Elsőként egy nagyon gyümölcsös következik. Nagy sikere volt. Úgy írom ezentúl a recepteket, hogy zárójelben teszem a hagyományos alapanyagokkal kiváltható összetevőket.

Sokgyümölcsös. A fotót készítette: Kováts Gábor (eskuvo-fotos.hu)


Sokgyümölcsös


Folyékony hozzávalók:
12 dkg kókuszzsír (vaj),
1 tojás,
14 dkg eritritol (cukor vagy méz és azért ide írom, mert a folyékony alapanyagokkal kell összekeverni),
2 evőkanál víz,
2 alma hámozva, lereszelve,
fél mangó hámozva, lereszelve,
két marék magozott meggy.

Száraz hozzávalók:
16 dkg zabpehelyliszt (liszt),
2 csapott teáskanál fahéj,
1 mokkáskanál őrölt szegfűszeg,
1 teáskanál szódabikarbóna (sütőpor).

Elkészítés:
A szokásos módon a kétféle hozzávalókatösszekeverjük majd vegyítjük őket egymással. 25 perc alatt 160 fokos sütőben kész. Kicsit több lesz belőle, mint 12 darab. Inkább húsz. 

Próbáljátok ki és kíváncsi vagyok a véleményetekre! Jó mulatást!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése