2012. március 18., vasárnap

Végrendelkezős, kertészkedős, csokis, kókuszos muffin

Elérkezett az igazi tavaszi időjárás, amely engem is a kertbe csalogatott. Gyorsan végrendelkeztem is, mert úgy éreztem valami baj lehet. :-)
Egyik oka a városba költözésemnek az volt, hogy nem akarok többé ültetni, egyelni, kapálni, horolni, gereblyézni, metszeni, ásni, kötözni, szüretelni és talicskázni. Gyerekkoromban, amikor tavasszal a friss disznótrágya-halom előtt álltam, amely arra várt, hogy szétterítsük, beássuk a kertbe, amikor felhólyagosodott a karom, vállam a végeláthatlan kukoricatábla kapálása során, amikor minden napra adódott valami gereblyézni, kapálni vagy gyomlálni való, akkor megfogadtam, hogy ha egyszer nagy leszek a betondzsungelbe megyek lakni. Oda, ahol maximum a virágcserépben láttak az emberek földet. 
Minden gyerekkori traumám ellenére, sorsom egy olyan budapesti lakóparkba sodort, ahol bizony óriási kert, park, játszótér, focipálya van. Vagyis a kerti munkálatok melegágya, hogy stílusosan fogalmazzak. Úgy nyolc éven át sikeresen ellen álltam minden kertészeti kísértésnek és óriási tudományom megpróbáltam eltitkolni. Ám két évvel ezelőtt már kezdtek jelentkezni a tünetek. Elintéztem, hogy legyen komposztálónk. Igaz, ekkor még keményen tartottam magam és a többi munkára még csak gondolatban sem vágtam neki. De eljött az idei tavasz és kitört rajtam a vidéki lány. Plakátokat gyártottam, toboroztam, kerti szerszámokat rendeltem és a szomszédokkal neki vágtam hasznosítani gyerekkori tudásom. Gereblyéztem, ástam, kapáltam, ültettem. Elfáradtam. Ám nem végeztünk, így lett egy második nap is ugyanezekkel a munkálatokkal. A jó szomszédi segítségért pedig mit is adhattam volna nekik, mint muffint. Csokis-kókuszos muffint.




Hozzávalók:

folyékony:
2 dl tej,
6 dkg olvasztott vaj,
13 dkg cukor,
2 evőkanál lekvár,
1 tojás.

Száraz:
12,5 dkg liszt,
5 dkg kakaópor,
fél csomag sütőpor,
5 dkg étcsokoládé,
10 dkg kókuszreszelék.

Elkészítés:
A szokásos módon a száraz és a folyékony hozzávalókat külön-külön jól elkeverjük, majd vegyítjük a kettőt. Előmelegített sütőben 160 fokon 20-22 perc alatt elkészül.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése