2012. március 5., hétfő

A beteglátogató kókuszos muffin

Le kellett cserélnem a szokásos minőségellenőreimet. Nem a gazdasági válság kényszerített erre a lépésre, hanem szomorú apropóból kellett megtennem mindezt. Először a nagymamám került kórházba, majd az ő keresztfia is, aki nagyon kedves tagja a családunknak. A sors fintora, vagy mondhatnám a látogatók szerencséjére, mindketten ugyanoda kerültek be. Néhány szoba választotta el őket. Így egy lendülettel mind a két látogatást meg lehetett ejteni. 
Így aztán a Muffin Művekben létrejött termékeket, a muffinokat :-) betegeken teszteltem. Mondhatom sikerrel. Újabb rajongót szereztem az Ezel bosszújának is. Azért alkottam újat is. Most, hogy csak drága primőr és sokszor ízetlen gyümölcsök vannak a piacon, a kókuszhoz fordultam. Egy angol recepttárban leltem rá a legegyszerűbb kókuszos muffin leírására, igaz egy kicsit azért a magam ízlésére szabtam.
Még nincs vége a beteglátogatási szezonnak, ám ezt újabb muffin kihívásnak tekintem. :-)



Kókuszos muffin
Hozzávalók:

12 dkg liszt,
15 dkg kókuszreszelék,
1 púpozott teáskanál sütőpor,
12 dkg cukor,
1 csomag vanillincukor,
1 tojás,
2 dl tej,
5 dkg olvasztott vaj.

Tetejére:
eperlekvár,
kókuszreszelék.

Elkészítése:
A folyékony hozzávalókat összekeverem, majd beleborítom a szárazakat is. Előmelegített sütőben 160 fokon 20-25 perc alatt kész. 
Ha egy kicsit kihűlt, akkor bekenem a tetejét eperlekvárral és megszórom kókuszreszelékkel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése